Ouwehoeren over de Islam.

Ouwehoeren over de Islam.

Berichtdoor hagenaars » di 11 feb 2020, 09:17

De grote vraag, vind ik: Is Dick Schoof een aanjager, een bangmaker of een saaie ambtenaar? Dat laatste hoort hij te zijn, vindt ik. Maar de koppen in de kranten liegen er niet om Dick heeft voedsel gegeven aan de angst voor de Islam...
In mijn avondblad (Het Parool) is de kop "Invloed salafisten binnen islam groeit".
hagenaars

Re: Ouwehoeren over de Islam.

Berichtdoor wilfred degens » vr 14 feb 2020, 14:10

Dick Schoof heeft zijn woorden m.i. zeer wel afgewogen om geen slachtoffer te worden van de Islam Salafisten.
Wie had ooit nog maar amper 20 jaar geleden in Nederland kunnen verwachten, dat onze vrije mening en binnenlandse politieke ontwikkelingen tegen het licht gehouden in de media te bespreken, door religievrees niet meer zomaar kan.
Het is niet voor niets dat voortslepende discussies over het democratisch gehalte van de Unie, bureaucratisering, de aan de EU gerelateerde euro crisis, conflicterende belangen tussen individuele lidstaten en de EU en de enorme verdeeldheid over de aanpak van het vluchtelingenprobleem raken de legitimiteit van de Europese Unie.
Wanneer we zien hoeveel we sinds ons lidmaatschap van de EU verloren hebben van onze vrijheid en veiligheid en vooral wat dat de belastingbetaler gekost heeft en nog ieder jaar kost. Gruwelijk voorbeeld van geitenharen wollen sokken bestuurders, die politiek totaal blind voor de boze wolf, met de mand vol snoepgoed en belastinggeld, onder de vlag van de EU uitdelen zolang er maar een economisch belang mee gediend is en het volk dat allemaal voor lief neemt. Een volk geleid door dwaze herders uit Brussel wat zich rustig doorslapend laat overnemen, ondanks de vele alarmbellen voortdurend in de media.
Zo zeer zelfs dat een van de grootste EU-lidstaten, het Verenigd Koninkrijk, zichzelf genoodzaakt zag om een expliciete vraag over het lidmaatschap aan de EU voor te leggen aan haar bevolking. We weten nu het resultaat. Onverdeeld? Nee, maar wel de denkende en trotse meerderheid.
Dick Schoof, als de nieuwe baas van de AIVD vond dat hij moest spreken. Geen bangmakerij, want dat kan ik het wakker maken van het volk niet noemen. U wel?
wilfred degens

Keer terug naar Dossier Joods-christelijke cultuur versus Islam